FGU Aarhus
Visuel identitet
FGU Aarhus er en forholdsvis ny institution, som havde sin opstart i august 2019. Skolen er en sammenlægning af aktiviteter fra flere forskellige skoler, herunder VUC samt 3 produktionsskoler i Aarhus. Det er en forberedende grunduddannelse (FGU), som netop forbereder eleverne på at gå i gang med en ungdomsuddannelse eller at komme i job.
OPGAVEN
Efter et par travle opstartsår i 2019 og 2020, så var der i 2021 behov for, at FGU Aarhus fik styrket sit brand samt identificeret og formuleret nogle stærke værdier. En ny, helstøbt visuel identitet blev udviklet, så det matchede en ny tid samt tydeliggjorde identiteten i det nye skole-brand, FGU Aarhus.
KUNDE
FGU Aarhus
DISCIPLINER
Identitetsdesign, Workshop, Logo, Bomærke, Farver, Typografi, Payoff, Art direction, Designmanual, Merchandise, Skiltning, Webdesign, WordPress mm.
LINK
Nyt logo
Det nye logo er designet med fokus på tydelighed og findes i forskellige farver, så det kan anvendes med effekt på forskellige flader, fotos mm.



Det femte element
“Det femte element” er et ekstra grafisk element, som understøtter FGU Aarhus’ øvrige grafiske elementer som en stærk, dekorativ identitetsmarkør.
Tankerne bag
Sjovt/legende, levende, udvikling, fokus, individet/mennesket, forskelligheder, fællesskab, retninger/spor.
Logovarianter
Logovarianterne bruges dekorativt, til indretning, del-titelsider, rollups, omslag, til animationer og til uformel branding af overflader.
Korte, præcise og opfordrende budskaber
– udviklet til kommunikationen

Primærfarver
#000000
#242538
#f0f1ee
#ffffff
Sekundærfarver
#d26d8e
#f9e06c
#6eb6bb
#8c7f71
Profilskrifttype Adelle Sans
En moderne og fleksibel skrift. Er letlæselig grundet den høje x-højde og små variationer i bogstavernes form.







